Disney

Bliksem McQueen-hindernisbaan

Race als Bliksem McQueen zo snel mogelijk door dit doldwaze parcours met allerlei obstakels. Kruip door tunnels, richt en gooi met pittenzakken en scheur als een coureur om pylonen heen.

Laat je Radiator Springs-racers zich uitleven op deze eenvoudig te bouwen hindernisbaan. Zowel voor binnen als voor buiten hebben we suggesties. Dus zelfs als het regent is er geen excuus meer om op één plaats geparkeerd te blijven staan.

Schakel naar een hogere versnelling, verzamel de spullen en bereid je voor op races boordevol actie.

Dit heb je nodig
  • Speeltunnel voor kinderen
  • Ballen of pittenzakken
  • Zwembadje of emmer
  • (Spring)touw
  • Verkeerspylonen
  • Hoelahoeps
  • Skippybal
Zo maak je het
Stap 1 / 3
  • Cars_Obstacle_Course_(outdoor_1)_660x660

    Hindernis 1: de tunnelrace. De kinderen moeten zo snel mogelijk door de tunnel kruipen. Als je het parcours binnen uitzet, kun je een tunnel maken van stoelen en dekens, lange tafels en zelfs grote lege dozen.

    Hindernis 2: gooien. Leer kinderen richten door ze de ballen of pittenzakken in het zwembadje of de emmer te laten gooien. Binnen kun je de kinderen knuffelbeesten in een emmer of wasmand laten gooien.

  • Cars_Obstacle_Course_(outdoor_2)_660x660

    Hindernis 3: balanceren Laat de kinderen over een touw op de grond lopen om ze te leren hoe ze hun evenwicht bewaren. Als je binnen speelt, kun je springtouw of washitape gebruiken.

    Hindernis 4: verkeerspylonen Om de stuurvaardigheid van je kids te verbeteren kun je zo snel om de pionnen sturen als ze kunnen. Als je binnen speelt en je hebt geen pionnen, dan kun je ook stoelen, kussens of kleine stapels kleding gebruiken als obstakel.

  • Cars_Obstacle_Course_(indoor)_660x660

    Hindernis 5: door hoelahoeps springen. De finishlijn is bijna bereikt, maar voordat de race voorbij is, moeten de kinderen nog zonder mis te stappen diagonaal van hoepel naar hoepel springen. Binnen kun je met washitape vierkante vormen op de vloer maken of de kinderen over kussens laten springen.

    Om de kinderen te laten weten waar ze heen moeten, kun je met boeken, bezems en touw de weg naar de volgende hindernis aangeven.

    Of als je binnen speelt, kun je met washitape pijlen maken om de volgende hindernis aan te wijzen.

Instructies printen

Misschien vind je dit leuk: